Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

Kakaolu sünger kek..

En son haberleri de duyduktan sonra gerçekten dışarıdan ne tatlı,ne tuzlu hiçbirşey almamaya karar verdim..İçinde ne olduğu belirsiz ve sağlıksız koşullarda üretilen hiçbirşeyi,değil oğluma yedirmek,kendim bile yemek istemiyorum artık..O yüzden de bugün bir pazar keki yapmaya karar verdim..Tarifi birkaç yıldır yapıyorum ve en sevdiğim kek diyebilirim ama tarifi nerden aldığımı tabiki hatırlamıyorum..



Normalde bu keki büyük kalıpta yapıyordum fakat bu sefer küçük tek lokmalık kalıpta pişirmeyi tercih ettim ve cok tatlı,miniş keklerim oldu..

Denemenizi tavsiye ederim..Tarifi ise şöyle;

3 yumurta
1,5 su b.şeker
1 su b.yoğurt
1 su b.dan biraz eksik ayçiçek yağı
2 su b.un
1 pk.kabartma tozu
1 pk.vanilya
40 gr.kakao

Fırını 170C ye ayarlayın.Yumurtaları ve şekeri köpürene kadar çırpın.Yoğurt,sıvıyağ ve vanilya ekleyip,çırpın.En son olarakta un ve kabartma tozunu ekleyip çırpın.Hamurun yarısını kalıba dökün.Kalan hamura kakao ekleyip tekrar çırpın,sade hamurun üstüne döküp çatalla hafif karştırın ve fırına verin.Kürdan testiyle piştiğini anlayabilirsiniz..




Afiyet olsun:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder